Nuffnang Ads

May 16, 2014

Tune Hotel KLIA2



Hari sabtu lepas aku saje2 mengabiskan duit melepak kat Tune Hotel KLIA2 ... alang2 gi ronda2 KLIA2 , terus la check in kat situ terus ... nak jugak tengok cemane rupe hotel baru ni kan...

Direction ke hotel ni, kalau dari dalam Gateway@KLIA2, kene turun ke level L1M ... arahnye same mcm arah menuju ke tempat utk amik bas / taxi tapi kalau amik bas, kene turun satu level lagi ke bawah .. kalau ke Tune Hotel ni, sampai je L1M tu, akan ade signboard anah panah ke kanan.. follow that route ... nanti akan jumpe satu tunnel menuju ke tangga and lift .. amik tangga turun ke bawah and kene berjalan along covered walkway sampai la depan hotel ... rasenye kali ni agak dekat compare dengan yg kat LCCT dulu


Turun bawah ke L1M

Follow signboard Hotel

Nanti nampak tunnel ni.. jalan thru tunnel , nanti akan jumpe tangga turun and lift

Boleh turun pakai tangga or lift kat sebelah

Walkway ni akan stret pegi depan Tune Hotel

Sudah sampai

Gambar dari dalam walkway tadik

Main entrance

Reception area

Lobby yang besar ... kerusi pun empuk jer

Lobby area

Kat sebelah sini ade pcs for guests... lupe nak amik gambar



My room

Lampu kat coridor ni mcm ade motion detector ... hanya akan turn on kalau ade org 

Bilik adelah luas ... puas hati


TV dah include skali dalam harga bilik ... no more add-ons

Luas kan ... towel and toiletries pun included

Free wifi

Bathroom pun not bad ... luas




Ample hangers

Aircond pun dah include skali

View from my room ... layan carpark jer la

The two towers ... view dari balcony hotel

Kat bawah ade area melepak2 ... they will open a restaurant soon

Ade surau ... not sure just utk Tune Hotel's guest or for public .. tapi mase aku pegi ni mmg open jer

Dalam surau

Parking lot pun banyak kat dalam Tune Hotel ni.. tak silap aku ade 167 lot .. tapi parking fees aku tak brape pasti sebab aritu aku pegi naik ERL





Overall, aku suka dengan Tune Hotel ni .. jarak utk menapak dari gateway@KLIA2 to the hotel pun tak jauh ... bilik pun luas ...nak solat senang, nak letak beg gedabak pun senang ... yg aku amik tu Double Room .. rasenye diorang ade Twin Room and Family Room jugak ... aku dapat harga opening promo which is RM113 include tax ... wifi pun ok , laju jer ... tv plak ade 19 channel + 1 radio channel... FOX Movie pun ade ... so aku layan movie and AXN jer la sehari suntuk ...

Cume satu je la aku nak komplen, pekerja2 kat reception tu tolong la pegi hantar hospitality course ke, hape ker... jgn main hire je boleh tak ... kisahnye tengah aku syok2 layan citer ape ntah kul 12midnite, tetiba je satu bilik gelap ... aircond, lampu, tv semua off ... cuakk weiii... aku ingat angker ke hape ker... dah la aku mmg sorang2 kan... ingatkan access card rosak .. so aku dok main slot in, slot out card tu... pun takleh.. pastu bukak pintu bilik, try touch access card to dekat panel tempat bace card tu kan, pun takde pape jugak.. okeh takleh jadik ni.. so aku terpaksa la turun bawah pi reception.. satu hal plak nak pakai proper clothes dalam gelap2 tu nak turun bawah .. takkan nak pakai baju tido kan... Dah turun bawah, cakap kat adik yg jaga reception tu, diorang pun amik card aku and terus check... dengar la diorang dok borak sesame diorang cakap detail dlm card aku tak betul ... tu yg semua mati ngam2 kul 12midnite ... eehh boleh gitu... after diorang click sane click sini kat pc diorang, terus diorang bagi card tu balik kat aku... "OK kak, dah boleh" ... and that's it ... takde cakap sorry ke hape ker ... i'm like, sentap okeh... aku ni idok la berharap diorang nak mintak maap 10 jari segala kan.... at least cakap la, sorry kak, system ade problem sket ker.. hape ker... ini tidak yer... nothing except for hulur card kat aku and cakap dah ok ... aku nak sentap lelebih pun malas plak sebab dah tengah malam ni kan... balik bilik layan movie lagik best.. so kes sentap aku tu sampai kat situ jer ... tapi sape2 yg jaga reception area tu, tolong la ringan2kan mulut anda and  be courteous to the customer for once ... tak rugi ape2 pun kan....

25 comments:

  1. Konsep lobi dan bilik dia sama dgn Tune Hotel di Melbourne. Mmg betul la bila pengurus hotel tu ckp waktu saya ke sana akhir tahun lepas yg hotel tu akan jadi benchmark utk hotel2 Tune yg baru. Mmg not bad lah! Tapi betul juga pasal service/soft skills staf tu, penting dlm industri hotel.

    ReplyDelete
    Replies
    1. oohh follow design tune hotel melbourne rupenye ... tapi suka la design die... lobi nampak sangat cozy... luas.. bilik pun just nice ... cume org2 yg keje kat situ je yg tak brape nak ok

      Delete
    2. Yup, mmg sama. Bilik pun sebijik sama. Saya ada buat review juga, boleh tgk gambar2 di sini: http://blog.malaysia-asia.my/2013/12/tune-hotel-melbourne-review.html

      Delete
  2. hohoo... bab customer service nih, i've experienced something way worse than this yo, wayyyy worse, n yes, i sentap... tegur sikit jer, sikiiit jer pon, dia lawan balik woo, siap cari pasal ngan i lagi, tahap pembuli tu, tak padan dgn umur early 20's... so... pe lagi, kasi complaint letter yang formal jer, kasi bombastic punya words dlm surat tu, post ke company ceo terus, siap i cadangkan supaya hantarkan their staff ikut kursus hospitality n kursus bahasa sekali, utk kebaikan reputasi company tu jugak la kan, heh... seriusu, mmg tak pernah la i jumpa such a ridiculously horrible behavior, mental weh, mmg i pangkah terus tak nak deal dah dgn company tu... nightmare yoo >:(

    ReplyDelete
    Replies
    1. org2 kite masih lacking when it comes to people skill ...

      Delete
  3. bagusnya review detail..
    rasa cem nak buang duit try situ jugak hihi..
    sapa receptionist tu meh saya tlg cepuk dia nanti :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. boleh la cube .. sesambil pi ronda2 gateway@KLIA2

      Delete
  4. oh just to be clear, i'm not talking about tune hotel klia2 okeh, i'm talking about some other company... hahah

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahaha noted ... ingatkan hotel ni je yg teruk, rupenye ade jugak hotel lain camni

      Delete
  5. all inclusive tu..sbb promo price kah? anyway..menarek ah option nih..tp sure penuh manjang. hehe.

    tune hotel neh..aku rasa kena bayar add-on gak kot kalau nk 'hospitality' ..hehehe.

    ReplyDelete
    Replies
    1. opening promo price ... hahaha... add-on 'hospitality'... mmg sarcastic gitu

      Delete
  6. Ye..bab public relationship JM setuju :-) semalam pegi Maxis..customer servis tu ..alahai x friendly langsung cakap mcm nk makan orang, Jepun jugak BEST ..tetiba

    Kalau harga camtu mmg berbaloi lah..so sesapa yg perlu check in awal tak perlu risau leh stay kat sana..ada kemungkinan harga maybe lebih dari tu kan Azra

    ReplyDelete
    Replies
    1. bab2 customer service ni kan, terus rase nak duduk korea/jepun ... treatment towards customer sangat baguss.. kite pun rase welcome jer kan..

      bab harga tu, rasenye maybe akan lebey kot.. sbbnye tune lcct dulu pun harga takde le murah sangat ... dlm 130 and above jugak pernite kalau tak book awal2

      Delete
  7. walking distance je ek..best2..tune hotel mmg best je..ritu penah dok kat danga bay ok la..bilik x de la underrated sangat..kemas je kan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. ha'ah mmg within walking distance laa... sape2 with luggages pun still ok sbb ade lift segala...

      Delete
  8. brp all inclusive ni. tapi kalau tune hotel beli thru agoda memang all inclusive kot kan?

    parking tu open for public ka? brp rate?

    ReplyDelete
    Replies
    1. RM113.68 to be exact ... ni book thru tune hotel website ... kalau thru agoda/booking.com rasenye harga mcm dah inclusive semua

      parking rate tu mmg open for public ... kalau tengok kat website tune hotel, rate RM2 per hour ...

      Delete
  9. Cantik betul Tune Hotel KLIA2 berbanding yang di LCCT punya. Saya pernah tinggal di LCCT tahun lepas - bilik dan hotel tidak berapa ok tapi service staff dia bagus sangat. Ini KLIA2 terbalik pula. Walau macam mana pun, nak try lah kalau ada peluang =)

    ReplyDelete
    Replies
    1. tune lcct mmg kecik sangat kan ... beza la dengan yg kat klia2 ni... i just hope the will improve the service of the staffs ...

      Delete
  10. kerusi kat lobby empuk je **for now** hehehehehe tp Azra, kalau hantar staffs pergi hospitality course pun kalau memang kita takde self manners sendiri, tak jadi apa pun. Courtesy untuk minta maaf tu takde, Rasa macam kita pulak susahkan dia sbb kad tak boleh read kan?

    ReplyDelete
  11. Gitu kan, xde keje so habiskan masa kat Tune Hotel. Ok gak boleh bagi gambaran kat kitorang. Lepas ni kalau ada transit, bole lah aku stay overnight kat sana je. Xyah nak naik bas bagai gi KL.

    Bilik luas compare to few Tune Hotels yang aku pernah stay before ni. Senyum aku bila baca banyak diorang dah include.

    ReplyDelete
  12. Ni out of topic skit, klu flight kte kol 8 pg, agk2 kol 5.30 pg ad kt klia2 tu smpat x? Xpenah g ad experince nek flight pg2 buta, bese nek tgh mlm..huhu..
    Btw msyrkt skg mmg ssh nk say sorry n thank you...

    ReplyDelete
  13. another option boleh stay kat Capsule by Container Hotel, kat ground floor klia2..hotel ni sesuai untuk yang just nak rest for few hours before catch their next flight. concept hotel ni banyak kat europe, now dah ada kat Malaysia. http://lifeismorethanjust8to5routine.blogspot.com

    ReplyDelete
  14. Dari dulu masa mula2 tune hotel bukak mindset saya kata hotel ni banyak cengkadak cam airasia. Tapi lepas baca ni n komen2 yg lain, rasa nak cuba la plak. Mungkin dulu2 je kot banyak cengkadak...

    ReplyDelete
  15. Tak mesra pelanggan betul. Tapi harga tu boleh tahan. Nampak bilik macam selesa je

    ReplyDelete