Nuffnang Ads

August 24, 2015

Japanese Alps Trip 2015 : Day 9 - Goodbye Japan

Day 9 - 24 May 2015

Sudah sampai masanye untuk terbang balik ... flight aku pukul 10am .... seawal 5:40am aku dah check out and menapak ke subway station .. target nak amik direct train ke Narita Airport pukul 6:01am

One last picture of Sumida River & Skytree



Sampai kat Narita, aku terus pegi ke post office dulu sebabnye nak return balik pocket wifi yg aku rent haritu ... sekali tengok2 post office pun belum bukak lagik ... so aku just dropkan pocket wifi tu dlm post box



Dah settle bab pocket wifi, aku terus mencarik2 kat mane nak check-in ... AirAsiaX ke KL and AirAsiaX ke Bangkok ala2 share check-in aisle yg same tapi tempat beratur yg berbeza .. aku plak boleh pegi beratur kat AirAsiaX ke Bangkok ... haru betul .. dah la queue panjang ... org depan aku pun silap beratur gak ... lepas kene tegur dengan org kat check-in counter tu, baru la kitorang pi beratur kat tempat yg betul .... agak buang masa gak la .... pastu masa check-in, diorang  siap timbang bekpek aku yg aku buat as hand luggage.. nasib baik mmg ngam2 7kg ... agaknye diorang nampak bekpek aku bulky sangat kot

Lepas check-in, aku merayau2 kat dlm terminal tu sesambil niat nak ngabiskan yen ... sekali terjumpe kedai curry halal .. wah aku ape lagik terus terjah ... mmg dah lame pasang niat nak makan curry jepun ... location kedai ni kat tingkat atas tempat check-in counter ... dekat2 area 7-11


Ada halal JAKIM okeh

Curry udon ... harga around 830yen

Dekat2 8:30am aku terus menuju ke departure hall ... ramai plak org kat imigration ... queue panjang boleh tahan


Bubbye japan ... till we meet again


Flight on time ... tapi ya allah turbulence nya tu mmg buat aku kecut perut ... 5jam okeh dok turun naik goyang sana goyang sini non-stop ... sampai rasa nak tobat gak la naik flight ni

Anyway, aku selamat touchdown kat KLIA2 pukul 4:45pm ... alhamdulillah ... dengan itu berakhirlah sudah kisah 8 hari di Jepun ... trip kali ni mmg best (minus the journey back home) sebab dapat layan view yg best ... and  i can't wait for my next trip to Japan walaupun currency naik mencanak2 skang nih *sigh*

The End.

7 comments:

  1. Replies
    1. nak kate sedap sangat tu takde la.. tapi boleh la.. rase curry die sangat mild

      Delete
  2. selamat kembali azra..

    aku teringat first time naik kapal terbang goyang2 aku pegang tangan org sebelah, pasrah aje akak tu..kahkahkah

    ReplyDelete
  3. sedapnya curry tuh...hehehe weh tang turbulence 5 jam tu memang la kalo aku mau dah kejung dalam flight tuhh...huhuhu sadis!

    ReplyDelete
  4. Walauoun currency tak brapa nak cantik.. Sy dh xkisah dh.. Yg penting view di japan lbh cantik dari segalanya.. Menabubg je ler dari skrg utk next trip okt 2018.. Akak betul ke ni travel solo?

    ReplyDelete