Nuffnang Ads

September 21, 2016

Miri July 2016 : Day 1

23th July 2016

Trip 2D1N ke Miri yg boleh kate adhoc jugak la sebab beli tiket last minit ... time ni aku tgh serabut sangat kepala otak so mcm nak kene pegi somewhere just to get away from everything ... sebab dah lame sangat tak jejak kaki ke Miri, makanya aku pilih Miri jer lah ... takyah nak study ape, just terjah jer



Touchdown Miri, hujan turun mencurah2 ... aku melangok dulu kat airport sesambil nak tunggu amik kete ... kali ni aku sewa kete dengan Green Matrix ... sewa Viva untuk dua hari ... kene RM220 gitu ... dah dapat kete, aku terjah Canada Hill

Dah makin banyak bangunan tinggi kat Miri

Aku suka naik Canada Hill ni sebab boleh layan view Miri town ... tapi hari tu mmg panas membara sangat





Turun dari Canada Hill, aku terjah Muara Restoran ... dah lama ngidam nak makan lalapan


Lalapan ayam ... yummehh 

Abis makan, aku terus pi check-in kat Pullman ... betul2 seberang jalan Muara Restoran tu jer


Dapat seaview room


Dah dapat tilam empuk, makanya terus je aku bermalasan kat dlm bilik ... dah dekat2 nak sunset baru kluar pegi Luak Esplanade

I really miss this place


Sebelum balik hotel, sempat tapau makanan kat gerai2 kat esplanade tu ... pastu mlm tu aku dah malas nak kluar makan ... layan movie kat tv sampai pagi .. dengan harapan besok boleh bangun pagi2 pegi menembak sunrise ... end of day 1.

4 comments: