Nuffnang Ads

October 24, 2017

Pollock View Resort, Sungai Lembing


Cuti sekolah haritu aku terjah Sungai Lembing lagi sekali for a running event. Trip 3h2m bersama kawan2 runners. Kali ni kitorang stay kat Pollock View Resort.


Lokasi Pollock ni dekat sesangat dengan kaki Bukit Panorama. Juga boleh jalan kaki je nak pi center of Sungai Lembing.


Aku sampai awal masa nak check-in so dapat bilik dalam main building. Siap boleh parking kat depan main entrance lagik. Pollock ni besar jugak kawasannya. Selain dari main building ni, ada lagi bangunan kecik2 yg diorang jadikan bilik.

Another two rooms opposite main building

Jalan nak masuk ke Pollock

Akan tetapi parking space agak limited. Nak2 pulak masa aku pegi tu time cuti sekolah, pastu ada running event pulak so Pollock ni mmg fullhouse. Jadiknya semua main double park saja.



Aku book twin room via Booking.com. Dapat harga RM210 untuk dua malam. Bayar terus masa check-in. No deposit needed.

Pintu masuk main building ... aku suka Pollock ni sebab diorang practice no shoes allowed inside the building

Hallway menuju ke bilik

Masa buat booking tu aku tak expect much sebab dah tau ni macam budget resort jer. Gambar bilik dalam Booking.com tu pun macam so-so jer dengan takda tv segala. Pasrah je la sebab bajet pun tak berapa nak ada kan. Tapi it turned out ok jugak bilik kat sini. Instead of twin room, kitorang dapat bilik with 1 queen bed + 1 single bed. Huhuhuh syok guling2. Ada tv with Astro Njoi, ekon ok, water heater ok. Cuma bedsheet mcm ada few stains. Pastu blanketnya plak alahai nipis bebeno. Space wise ok la for 2 adults.




Diorang provide soap, shampoo & tooth brush


Bilik air pun spacious and it comes with water heater

Pollock ni ada provide free tea, coffee, jams and bread. Available anytime.



Ada 2 common room untuk lepak sesambil minum kopi. Satu kat belah luar, satu lagik dalam bilik berekon

Common room kat belah luar merangkap dining hall


Common room yg berekon dengan 2 bijik tv antik



Overall bagi aku ok la Pollock View Resort ni. Worth the price, lokasi pun cantik jer. Dekat dengan tempat running event + tempat makan. Boleh masuk dlm list tempat2 stay berbajet rendah  yg Ok di Sungai Lembing.

No comments:

Post a Comment