Nuffnang Ads

December 15, 2016

South Korea Autumn 2016 : Day 2

30th October 2016

Hari ni kitorang terjah Yeouido ... memula nak carik landmark 'I Seoul U' ... nak pegi sini amik subway ke Yeouinaru Station, pastu amik exit 2. Keluar je terus nampak landmark tu


Pastu kitorang jalan2 amik angin along Hangang tu ... syok jugak la layan angin sejuk







Hala tuju seterusnye adelah Yeouido Park ... sebelum tu amik gambar jap kat sculpture ape name ntah ni kat depan entrance Yeouido Park




Masuk Yeouido Park, segar mata tengok daun macam2 kaler ... lama jugak kitorang spend masa dalam ni .. siap singgah KBS semua


















Ade kedai jual halal food rupenya kat Yeouido ni

Perut dah lapar, makanya kitorang terjah Dongdaemun sebab nak makan ikan bakar ... sekali rupenye dua2 kedai yg aku biasa makan tutup plak hari ahad ni ... nak makan kedai lain mcm tak best lak sebab tak penah try ... pastu aku ajak adik aku pi Insadong ... kitorang pi makan sujebi ... direction ke kedai Insadong Sujebi ni boleh tengok kat entry trip aku yg lepas kat sini

Kitorang order satu serving Sujebi ... mmg cukup untuk 2 org

 order haemul pajeon kat sini .. ternyata sangat sedap 

Abis makan, kitorang ronda2 dulu kat Insadong ... singgah kedai O'Sulloc beli green tea .. pastu adik aku beli souvenirs sket kat sini ... masa aku pegi ni ramai pulak org korea ni dok pakai hanbok ... nampak cantik jer






Malam tu plak, kitorang keluar pegi Banpo Bridge .. tujuan utama sebab nak tengok rainbow fountain yg femes tu

Signboard along jalan nak ke Banpo

Kalau ikutkan schedule, rainbow fountain tu start pukul 8pm .. kitorang sampai agak awal, so ronda2 dulu kat tepi 3 bijik man made island sebelah Banpo Bridge tu



By 7.30pm kitorang dah amik tempat duduk .. kat tepi bridge tu ade tangga bertingkat2 untuk tengok rainbow fountain ... mmg ramai lah org dok berkerumun situ ... dah la mlm tu sejuk tak hengat
Tepat kul 8pm, rainbow fountain start ... diorang pasang 6 lagu tak silap aku .. total time around 20 mins

Ramai dah pacak tripod

Memula tu aku amik gambar dari tempat duduk jer

Pastu tak puas hati lak nampak kepala org segala ... end up aku turun pi tepi sungai tu jugak




Abis show, aku terus balik ... puas hati kali ni sebab finally aku dapat tengok rainbow fountain ni ... FYI, rainbow fountain ni only in operation from April to October sahaja

Sampai Myeongdong, ronda2 dulu sesambil carik makanan ... rambang mata tengok street food ... mlm tu kitorang try lobster bakar dengan cheese ... pergghhh mmg sedap


Pastu balik bilik makan nasik dengan sambal ikan bilis ... huhuhuhu ... end of day 2.

4 comments:

  1. Banpo fountain... T_T
    Lobster grill... T_T

    ReplyDelete
  2. Terima kasih atas perkongsian tips yang sangat membantu!

    Saya Saiful dari Naracards.com, travel independently iaitu sebuah travel guide yang menggalakkan orang ramai bercuti ke Korea secara sendiri.

    Saya tertarik dengan perkongsian menarik di blog ini dan ingin menjemput tuan/puan menyertai program affiliate Naracards. Komisen sebanyak 35% diberikan. http://www.naracards.com/affiliate.html

    ReplyDelete