Nuffnang Ads

November 28, 2015

Hokkaido Autumn 2015 : Day 6 - Onuma Quasi-National Park Part 2


Turun dari sightseeing boat tadik, aku terus menghala ke arah one of the walking routes ... ade banyak walking routes kat dlm Onuma park ni .. aku amik 2 routess ...the first one amik mase dlm sejam untuk habiskan satu round .. yg lagik satu route tu dlm 20 minute gitu jer





Walking routes yg aku amik ni tak susah pun .. boleh jalan sambil santai2 .. ade la turun naik bukit sket2 tapi tak perlulan effort yg banyak .. pastu banyak tempat untuk berenti lepak2 kat tepi tasik ... tapi walking pathnye takde proper jalan la .. semuanye on the ground




Macam yang aku cerita sebelum ni, dlm park ni banyak island kecik2 .. so walking routes ni akan cross between islands via bridges yg sangat banyak ... jalan sket jumpe jambatan .. macam2 bentuk .. pastu view dari atas jambatan2 ni pun cantik jer

















Overall aku rase Onuma park ni mmg lawa time autumn ... view sangat ohsem ... tak sesia aku singgah kat sini ... dah abis ronda tu, aku menapak ke arah bangunan kedai yg ade kat area situ .. ade kedai souvenirs, restaurants semua tapi takde yg menarik minat aku .. last2 aku singgah kat satu kedai kecik ni jual aiskrim ngan sotong bakar


Sempat la aku berabis 600 yen beli sekor sotong bakar .. pastu makan dengan mayonis campur chili flakes ... emmm rase yg agak tak boleh masuk dengan tekak aku .. tapi dah lapar kan, telan jer lah

Abis makan, aku terus pegi information counter tadik sebab aku ternampak diorang ade jual souvenirs gak ... sekali takde yg menarik pun .. pastu aku pi masuk toilet jap .. tengah2 kat dlm toilet tu, tetiba aku terdengar ade org bercakap bahse ibunda kat luar bangunan .. memula tu ingat aku salah dengar .. sekali bile aku keluar dari bangunan toilet tu, tengok2 mmg ade satu family dari mesia ... diorang 4 beranak ... anak2 yg dewasa la  ... sempat la aku borak2 dengan diorang kejap .. diorang sewa kete .. dari lake toya singgah ke Onuma park .. pastu baru nak menghala ke Hakodate ... lepas tukar2 cerita sikit2, aku terus masuk dlm station dulu sebab train aku tak lama lagik nak sampai




Kali ni aku dapat seat tepi tingkap ..  layan jugak la view dari dlm train

Gunung tak tau nama




Tak pasti bila mase aku zzzzzz , sedar2 je dah nak sampai Sapporo station ... dari Sapporo station, aku menapak je ke Susukino sesambil shopping sket2 kat dlm underground passage tu ... sampai hostel, sempat la berdinner dulu kejap sebelum mandi manda dan tido ... end of day 6.

4 comments:

  1. tak sia2 singgah part tu kan..view lawa2..

    ReplyDelete
  2. Cantiknyaa tempat tu. Saya selalu tunggu update Hokkaida sebab nak tengok gambar cantik-cantik. Ada rezeki nak travel ke sana juga :)

    ReplyDelete