Nuffnang Ads

November 16, 2015

Planning my annual leave for 2016



Dah masuk ujung2 tahun ni, mesti ramai yang dah plan trips untuk tahun depan kan ... aku pun tak terkecuali ... lately ni hari2 dok tengok calendar, tengok tarikh public holiday ... kalau boleh nak utilize annual leave sebaik mungkin .. maklumlah annual leave hanya 25 hari setahun tapi nafsu nak berjalan tu kalau boleh tiap2 bulan mesti nak merendak ke sana ke sini ... tahun depan nampaknya public holiday banyak jatuh hari ahad .. so boleh la berlong weekend sebab senin cuti kan ... pastu ade plak yg public holiday berderet2 ... wah wah aku sangat suka kejadian cuti cam gitu .. jimat annual leave aku ... ni antara date2 yg aku rase cun utk  aku bervacay

*aku keje kat Selangor, so Hari Wilayah tak termasuk dlm list T___T

1/1 - 3/1
Public Holiday : 1/1 (Fri) - New Year
Where to go : Bajet nak terjah negara2 jiran yg dekat ( Singapore, Hatyai, Krabi)
Number of annual leave taken : 0


23/1 - 25/1 
Public Holiday : 24/1 (Sun) - Thaipusam ( hanya untuk negeri2 tertentu saje)
Where to go : Target negara jiran terdekat jugak
Number of annual leave taken : 0


6/2 - 9/2 
Public Holiday : 8/2 (Mon)  & 9/2 (Tue) - CNY
Where to go : Kasik can chinese colleagues cuti .. aku bajet nak balik kg jer
Number of annual leave taken : 0


Mid March
Public Holiday : None
Where to go : Jom tengok tulipsss!
Number of annual leave taken : 10


30/4 - 2/5
Public Holiday : 1/5 (Sun) - Labor Day
Where to go : Cuti2 mesia (diva2 sekalian korang jgn  back out plak nanti)
Number of annual leave taken : 0


2/7 - 10/7 
Public Holiday : 6/7 (Wed) & 7/7 (Thu) - Hari raya puasa
Where to go : Moh la kite balik kg beraya ngan family
Number of annual leave taken : 3 days


10/9 - 18/9
Public Holiday : 12/9 (Mon) - Hari Raya Haji & 16/9 (Fri) - Malaysia Day
Where to go : Beraya sakan lagi sesambil makan daging korban kat kg
Number of annual leave taken : 3 days


1/10 - 3/10
Public Holiday : 2/10 (Sun) - Awal Muharram
Where to go : Aku target nak terjah Borneo
Number of annual leave taken : 0


29/10 - 6/11
Public Holiday : None
Where to go : Autumn in my heart untuk kesekian kalinya
Number of annual leave taken : 5


10/12 - 18/12
Public Holiday : 11/12 (Sun) - Sultan Selangor's Birthday & 12/12 (Mon) - Maulidurrasul
Where to go : One of these places ( Seoul, Osaka, Sapporo, Maldives)
Number of annual leave taken : 3 days


24/12 - 26/12
Public Holiday : 25/12 (Sun) - Christmas
Where to go : Dok rumah jer kot .. aku rase by this time aku dah pokai hahaha
Number of annual leave taken : 0 days


In total, aku hanya akan utilisekan 9 hari annual leave untuk sambung cuti dengan public holidays ... the remaining 16 hari annual leave tu aku dah allocate utk my long vacation and annual trip balik 'kg' ... advance giler kan ... pendek kate annual leave aku untuk tahun depan dah fully planned  ... moga2 dipermudahkan segala and all the planned trips menjadik kali nih ... aminnnnnnnn


Korang punya plan pulak cemane? Jom la berangan berjemaah ^_^