Nuffnang Ads

February 03, 2013

Singapore 2013 - Day 1 #Part 2

Mase aku sampai kat hostel tu, lom kul 2pm lagik.. so sementara tu aku melepak la kat lobby hostel tu... ade free wifi, ade pc semua kat bawah tu... sesambil tu jugak akak singaporean, K.Zie, yg aku jumpe mase nak pegi Seoul dulu, datang melepak sesame aku... plannye nanti die nak bawak aku pusing2 kat orchard and kat MBS ... kul 2pm, aku check in dulu.. mandi2, solat semua, then baru sambung balik jenjalan ...

Lobby hostel yg sempoi

Each guest akan dapat access card camnih ...

Rupe paras 12-bed female dorm


My bed ... betul2 kat sebelah tingkap :(

Each bed akan ade these things... nice kan
Disebabkan aku amik female dorm, jadiknye bilik air pun share among female saje... so takde la rase segan silu nak berkemban bagai kan... hahahaha... lupe plak nak amik gambo bilik air... bilik air mmg jenis semua dalam satu bilik... tandas, shower, sinki semua ade ... ade 3 bilik air utk female dorm ni...

Dah settle semua, turun balik ke lobby and kitorang start jalan2 ... first stop , Kg.Glam ...





Pastu, kitorang amik MRT pegi Orchard.

Pening tengok segala macam name bangunan

Ni entrance ION Orchard kalau tak silap aku



Fuhh jenuh tengok shopping mall kiri kanan.. semua brands yg sememangnye tak mampu milik T_T


Aku nak pegi HRC sebenarnye... nak beli shot glass wat tambah collection ... ade sale buy 1 free 1 ... rega SGD15 for two... boleh laa...

Lepas tu, kitorang stop kat mane ntah makan McD ... sebab org bawak kan, so aku follow jer laa.... tapi serius jauh gile berjalan sepanjang Orchard Road tu.... lepas makan, sambung lagik pusing2 area tu...

Aku nak carik kedai ni sebenarnye ... 
Aku sebenarnye suka masuk kedai2 yg jual2 menda2 utk masak2 nih... suka tengok2, belek2 sane, belek2 sini... pastu berangan bestnye kalau bleh masak2 pakai segala menda mak nenek tu...




Ini adelah gule ... so colorful

Of course, aku tidak la beli ape2 kat Dean & Deluca tu kan.. saje je masuk amik feel and amik gambo...
Dah abis pusing dalam ni, kitorang amik mrt pegi MBS ... err sesungguh aku lupe turun kat which station, amik which exit.. almaklum la follow org kan ...



Kedai2 dalam ni pun mmg bukan taraf aku nih

Kul 8.00pm ade water show kat depan MBS ni... kitorang berkejar2 nak cop tempat duduk... tapi too bad we were too late.. terpaksa dok blakang2 org.. :(

Time ni tak sedar lagik watershow tu dah about to start ... bleh lenggang kangkung lagik
During the watershow
Watershow tu lame gak.. dalam 15-20 minutes gak la tak silap aku... k.zie tanye nak stay for the next round ke, which is kul 9.30pm..aku cakap takpe la.. tak larat nak tunggu dah...

Lepas tu, kitorang naik ke The Shoppe punye rooftop ... aku membuat percubaan mengambik gambar malam without tripod... hahahaha... seb baik ade gak gambar yg menjadik... note to myself, sila2 la rajinkan diri bawak tripod ...

It was a full moon :)

Supertree dari kejauhan ... gambar sangat2 fail
Lawanye kalau dapat pegi tempat ni.. too bad kaki dah pancit



Kaki aku dah start pancit... k.zie cakap jom pegi Garden by The Bay lak, amik gambar supertree dari dekat... tapi aku dah tak larat nak jalan ... too bad kan ... pastu kitorang amik mrt utk balik... k.zie stret balik ke Yishun, aku plak transfer kat Raffles Place utk balik ke Bugis ... sampai kat hostel dah almost 10pm... mandi manda, solat semua pastu debushhh... dah syok2 nak tido, bermula la sesi singing marathon karaoke bar seberang jalan  ... uhukss... there goes my good nite sleep :(

6 comments:

  1. serius, gambar supertree dengan gambar bangunan dekat watershow cantik giler, dengan lampu-lampu nyer...kalau dapat tengok dengan mata sendiri, lagi teruja nih, hehe...

    ReplyDelete
  2. @Orga, mmg aku kene repeat pi singapore semate2 nak tengok supertree tu.... tak puas hati betul aritu...

    ReplyDelete
  3. SG was my first backpacking trip secara solo. tp mmg nk repeat lagi. hehehe

    ReplyDelete
  4. ape name hostel ni?

    ReplyDelete
  5. Dik, kita makan McD kat Lucky Plaza masa tu. Bangunan ni bertentangan dengan Orchard MRT Station. Pastu kita dari Dhoby Ghaut MRT Station, kita nak CCL train transfer kat Promenade Station terus ke Bayfront Station. Leh tembus ke MBS The Shoppe dari Bayfront Station ni. Masa balik pulak, dari Bayfront kita ke Marina Bay Station dan transfer ke North-South Line yang mana kemudiannya you transfer kat Raffles Place Station ke Bugis Station :))

    @>--- Kak Zie

    ReplyDelete