Nuffnang Ads

August 10, 2018

Gochujang halal

Last week singgah Cold Storage jap carik barang dapur. Tengah dok jamu mata kat section korea/jepun, tetiba ternampak gochujang dalam botol ada tanda halal. Aku pun ape lagik, terus rembat satu. Dah lama mencarik yang halal coz gochujang yg dalam bekas 4 segi yg biasa dijual tu some are tak halal sebab ada wine / spirit.

Ada tanda halal korea

Besoknya, terus ahkak fefeeling korean buat nasik goreng letak gochujang. Sedap wehh. Makan siap bertambah2 lagik.


Harga sebotol RM12.90 untuk 300gram, still dalam range mampu makan. Jadik sapa2 yg rasa nak mencuba resepi korea, boleh la cuba guna gochujang halal ni. Makan dengan nasi gitu2 je pun sedap.

*maybe weekend ni ahkak nak try buat bibimbap lak

9 comments:

  1. Pernah beli sini tak?

    https://www.facebook.com/faiza.amer.halal.korean.kitchen/

    Saya pun tak pernah cuba lagi...

    Sekarang ni kawan saya rajin buat kimchi, so mmg amik kimchi dia je la... harapan nak beli gochujang tak kesampaian... tapi nak try la nanti pergi cold storage KLCC, sbb kat Avenue K tak jumpa plak kat village grocer tu

    ReplyDelete
  2. wah fav saya. saya pun suka tapi dekat kawasan saya susah nak dapat. hehehe by the way saya follow sini sebab tak sabar nak tengok update seterusnya dan saya suka cara awak menulis. kalau sudi meh lah singgah blog saya. saya followers ke 359

    ReplyDelete
  3. Over tau menyeru roh Kampong. Rindu giler dah dekat 2 tahun x balik. Ko pun sama kan.

    ReplyDelete
  4. wow..macam best, tp sini susah dapat, nak kena cari ni..

    ReplyDelete
  5. Lepas ni kena carilah bila balik Malaysia :D

    ReplyDelete
  6. Kat mall mana ad jual gochujang tu?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Haritu beli kat Cold Storage Sunway Putra Mall

      Delete
  7. Beli kat cold storage tinggal 1 botol je. So rembat je la. Takut hbs stok plk...

    ReplyDelete
  8. sy buat bibimbab gune sos ni sedap..😊

    ReplyDelete