Nuffnang Ads

December 01, 2018

Redeem Enrich miles

Setelah lebih setahun aku tak travel pegi oversea, jadiknya tahun ni aku gagahkan jugak utk buat satu trip hujung tahun. Trip bersama adik beradik in winter, again!
Dah namanya hujung tahun kan, maka tiket pun agak kaching gak la sebab coti skolah. Pastu pi time winter season plak. Dabel $$$$$ la jawapnya.
Lama jugak dok survey harga tiket, macam2 route lah. Tapi semuanya harga boleh tahan mahal.
Finally few days before MATTA fair back in March, MAS ada promo. Kebetulan pulak aku ada dalam 29k Enrich miles. So ape lagik, terus fully utilize the miles. Akhirnya dapatlah 3 keping return tiket KUL-NRT dengan harga RM1152 sorang.


Special requests tu charge untuk seat booking

Untuk 28,500 Enrich miles, kitorang dapat save RM1012, lebih kurang RM337 per person. Which pada aku dah banyak tu given travel time adalah peak season.

Lama jugak aku amik masa untuk collect Enrich miles sebanyak itu. Biasanya aku collect point dari room booking reservations (Agoda , Booking.com) & convert credit card points to Enrich miles. Sebelum ni aku pakai Citibank Premiermiles card yg mane every year aku dapat around 7000 credit card point hasil dari bayar annual fees , pastu that 7000 point dapat convert to 7000 Enrich miles. Pastu masa aku pi europe 2 tahun lepas, aku naik KLM which is Oneworld alliance airlines yang mana aku still dapat collect Enrich miles.



Skang kene start kumpul balik Enrich miles ni. Harapnya dapat la redeem seketul lagi tiket in the next few years.
Till then, wish us a safe trip everyone!


Japan, here we come again!

3 comments: