Nuffnang Ads

July 28, 2015

Japanese Alps Trip 2015 : Day 6 - Takayama at Night


Dah dekat sebulan aku stop update pasal trip ke jepun haritu ... malas yg amat sangat nak2 time bulan pose  ... pastu kesihatan pun tak brape mengizinkan , asyik demam selsema tak abis2 ... bercinta nak abiskan entry pasal trip ni 

Okeh sambung sket je lagik entry untuk hari ke-6 ... petang tu lepas check-in and freshen up, aku keluar carik dinner .. target aku nak makan kat kedai Heianraku ... nampak beberapa blogger penah terjah ke sini, so aku pun agak yakin la nak terjah ... direction nak ke kedai ni aku dah print siap2 dari google streetview ... alhamdulillah tak sesat

Masa aku sampai, baru ade dua tiga org customers ... kedainya kecik jer .. tempat duduk pun limited ... sebab aku sorang, aku duduk kat die punye bar jer ... betul2 kat depan tempat diorang masak2 ... duduk je, terus aku mintak menu ... diorang ade vegetarian food ... aku order Tofu Teriyaki dengan miso sup ... disebabkan hanya dua org yg masak, so makanan agak lambat sampai .. tapi macik tuan kedai tu sangat membeli jiwa customer die ... tengah2 dok tunggu makanan siap tu, macam2 appetizer die bagi ... customer lain die siap bagi minum sake segala ... pastu die pun tau aku yg bertudung ni mmg tak minum sake/wine, so takde la die offer kan

Green tea FOC

Appetizer ... grilled terung dengan potato ... ni pun FOC

Miso sup sampai dulu

Tofu teriyaki

Overall food kat kedai ni mmg ok bagi aku .. harga utk miso sup + tofu teriyaki with rice = 1,000 yen ... lepas makan, macik tuan kedai siap dtg tanye aku dari mana.. aku cakap dari malaysia.. pastu dan2 la die keluarkan satu paket biskut siap tunjuk kat aku 'Made in Malaysia' pastu suh aku amik a few pieces bawak balik ... hahaha lawak plak bila diingatkan sebab aku pun bile die suruh amik tu, terus la amik beberapa keping masuk beg ekekeke...dlm kepala otak, rezeki jangan ditolak uhuhu

Abis makan, aku ronda2 Takayama didalam kegelapan malam ... Takayama ni time malam mmg jadi macam bandar mati ... kereta pun payah nak nampak kat jalan... aku tengok yg dok merayap time malam tu pun mostly tourist jer 




Kami-sannomachi pun gelap gulita sudah




Aku pusing lebih kurang, then terus balik ke hostel ... mlm tu agak sejuk tapi seb baik ade heater dlm bilik ... syok je tido dlm kepanasan heater dibawah comforter and futon yg gebus ... end of day 6.

6 comments:

  1. Soothing je tept di, makan macam tu dah dekat rm30 ringgit, demam kan jepun ni hahaha

    ReplyDelete
  2. Hahaha woi sian mkcik tu ko amek biskut dia...mcm la ko xblik mesia kan nk juga amek biskut tu...hahaha

    ReplyDelete
  3. Eh, baru perasan. Travel sorang2 rulanya. Tak takut ke? Oh, btw lawa gambar amik waktu malam. Pakai kamera ape ni?

    ReplyDelete
  4. Musim sejuk ke...masa pergi sana?

    ReplyDelete