Nuffnang Ads

December 01, 2015

Hokkaido Autumn 2015 : Day 7 - Maruyama Park



Day 7 - 11th October 2015

Hari ketujuh ni dah rase mcm malas sangat2 nak berjalan ... bangun tido pun slow je nak bangkit .. pastu siap keluar pegi tapau breakfast kat konbini dulu , pastu balik makan kat hostel ... around 9am++ jugak la aku baru keluar hostel ... hari last ni memula sekali aku terjah Maruyama Park ... nak pegi sini, aku naik subway sampai Maruyama Koen Mae station ... pastu amik exit 3 ... jalan straight je dari tempat exit tu akan terus sampai ke entrance Maruyama Park



Park ni dah meriah dengan warna daun kaler2 ... syok jugak la aku snap sana sini ... aku hanya pusing2 park saje .. takde la masuk zoo semua tu ... kat dalam Maruyama park ni jugak ade Hokkaido Shrine ... aku sempat berjalan sampai shrine tu jer ... pastu patah balik and ronda2 area yg belah2 entrance tadik






Hokkaido Shrine

Tengah2 berjalan tu, tetiba je langit start mendung .. aisehh petanda nak hujan balik nampaknye










Tak lama lepas tu, hujan turun mencurah2 ... aku gigih jugak la pusing2 dlm park tu walaupun dengan berpayung segala

Payung polkadot pink buat first appearance













Bagi aku, view dalam park ni pun ohsem jugak sampai 2 jam lebih gak la aku kat dalam tu ... Dah abis pusing , aku amik subway balik semula ke Sapporo station ... sempat la singgah kedai Kanariya kat area situ ... Kanariya ni kedai fabrics and clothings ... aku ade la borong kain cotton sket2 kat sini ... abis shopping, aku balik dulu ke hostel ... dalam pukul 3 lebih gitu aku keluar balik menuju ke Sapporo station utk amik train ke Otaru lagik sekali

No comments:

Post a Comment