Nuffnang Ads

September 08, 2017

My Beauty Wishlist

Kali ni saja nak bertukar angin buat entry pasal beauty plak ... almaklumlah tahun ni tahun yang agak slow bila masuk bab travel, jadiknya sesekali kene selit kisah2 selingan huhuhu

Biasanya asal wishlist, bucket list, etc etc je mesti pasal travel kan ... kali ni wish list aku pasal menda2 yg aku nak tepek kat muka & badan lak ... sejak masuk 4 series ni aku agak terlebih concern pasal self health, looks and appearance sebab rasa mcm ehh tetiba aku dah tua ... kedut2 kat muka dah nampak dgn obvious ... rambut dah separuh bertukar kaler ... pigmentation kat muka dah bertambah dua tiga tompok lagik ... huwaaaaaa i am old! Oleh itu haruslah aku amik langkah drastik untuk menjaga mana2 yg patut ... dan seterusnya terjadiklah kejadian dok browse the net for all the beauty products yg sangat banyak kat luar sana ... naik rambang mata nak pilih ... so far dah ade a few in my list ...boleh la consider ni adelah besday gift untuk diri sendiri :)

1) SK-II Facial Treatment Essence


SK-II punya produk aku penah pakai dulu2 ... masa tu boleh kata gila jugak la membeli barang2 SK-II ni ... mmg berkesan, muka nampak berseri ... tapi aku ni jenis hangat2 taik ayam jer bila bab skincare ni ... memula tu rajin la guna, lama2 satu dua je yg bersentuh ... rugi tul


2) Vitamin C Booster

Kawan2 cakap Vitamin C boleh membuatkan kulit wajah menjadik mulus mcm umur belasan tahun ... sebab tak mampu nak pi cucuk Vit C direct kat muka, jadiknya marilah aku cuba booster ni ... dapat wajah 10 tahun lepas pun iols dah OK :D


3) Hydrating Mist


Kulit muka aku ni kalo lepas guna make-up remover (ewah mcm la aku pakai mekup tebal pun kan hahaha) mesti la kering yg amat ... adekah ni tanda2 menopause??? T___T
Tahun lepas masa aku balik 'kg', sempat jugak rembat sebotol face mist ... best betul pakai mist tu .. rase soothing sangat ... tapi skang dah hampir nak abis, so tgh berkira2 nak restock balik la ni ... terjumpa pulak Elizabeth Arden punye mist nih ... baca review pun ramai cakap mist ni best so boleh masuk list


4) Sunblock


Nak dijadikan cerita, aku kene sunburn yg sangat teruk masa pi Perhentian dua bulan lepas ... sampai skang kaki aku masih berbelang, lengan pun masih nampak takuk gelap/cerah ... sebab aku pakai t-shirt lengan pendek ... padahal aku dah letak sunblock banyak tau ... tetap la kene sunburn since day 1 ... sedih tul ... dah la aku skang makin menggila join event lari2 walaupun pace tahap kura-kura ... makin menjadik2 la sunburn jawapnye ... so skang aku nak carik sunblock yg power sket


5) Lavender Oil



Aku suka bau lavender ... suka sangat kalau pegi buat facial, diorang guna lavender oil untuk face massage ... mmg rasa tenang jiwa jer ... campur dengan soothing music in the background, perhh mmg siap tertido2 lagik ... penah jugak la terjebak dengan kata2 manis akak dekat tempat facial tu untuk beli lavender oil ni ... dan lagi sekali kejadian hangat2 taik ayam telah berlaku ... pakai tak sampai separuh pastu terus tak sentuh dah ... last2 expired huhuh ... kali ni aku nak make sure aku beli yg botol kecik jer ... dah ade dua tiga tempat aku usha ... siap ade yg jual dengan aroma humidifier lagik ... best best

Yang last skali ni tak termasuk dalam section beauty tapi nak jugak letak sini huhuhu... ini kire for self satisfaction & inner peace lah ... kekdahnya selagi tak dapat selagi tu hati tak tenteram ... kalau hati dah tak tenang, org kata lama2 nanti efeknya naik kat muka ... nanti makin bertambah lagik menda yg aku nak kene beli kan hahaha ^_^ ... sebenarnya dah lama aku aim jam DW ni and I know maybe org kata brand ni dah so yesterday tapi aku tetap jugak nak rembat satu sebab suka design yg simple camnih ... harap2 ade rezeki la nanti





Ok dah ... so far ni je lah wishlist aku ... syok pulak browsing through women beauty section kat online retailer nih ... jangan lepas ni makin bertambah lak shopping list aku huhuhh

4 comments:

  1. masa mula-mula baca blog azra, ingatkan salah blog. selalu cerita pasal travel.
    tak salah untuk menjaga kecantikan. 40 is the new 20! hehehe

    ReplyDelete
  2. suka jg beli skin care, last2 berhabuk atas meja solek...tp Serum adalah penting...mesti ada tu...

    ReplyDelete
  3. Assalam
    Saya juga wanita yang menghampiri 40.
    Saya ambil nuvafemme for inner beauty,
    within 3 months skin soft like baby,glow n pink.
    Mostly orang kata saya still a student

    ReplyDelete
  4. Thanx for sharing Azra.. Baru la clear info pasai semua kat atas ni.. Tp kenan kat Lavender tu hehe..

    ReplyDelete