Nuffnang Ads

February 26, 2019

Collect AirAsia Big Points & Enrich Miles via Booking.com

Aku adalah pengguna tegar Booking.com. Hampir semua accommodation yg aku stay sepanjang trips aku yg lepas2 adalah booked via Booking.com. Mostly sebab boleh book now and pay at the hotel, pastu boleh buat late cancellation without any charges. So aku suka flexibility  Booking.com ni. And yang paling penting aku boleh collect air miles untuk AirAsia & MAS, my two favorite airlines. So far, dah banyak air miles point yg aku collect untuk dua airlines ni thru Booking.com

Untuk collect AirAsia Big points via Booking.com, boleh follow link kat bawah ni:
https://www.booking.com/airasiabig



Untuk Enrich points pulak, guna link ni:
https://www.booking.com/malaysiaairlines


Dah masuk link tu, makanya korang boleh la buat booking macam biasa.
Air miles point akan tertera kat bawah price. Different price category with different air miles point.



Masa nak confirm booking nanti, akan ada option untuk masukkan no Big Loyalty ID / Enrich ID.

Air miles points ni akan dicreditkan dalam account kite few weeks after our stay.
Untuk trip aku ke Jepun haritu, AirAsia Big Points amik masa 6 minggu whereas Enrich miles around 2 months.

Ni Big Points yg aku dapat


Rezeki tersepak bilamana aku dapat additional 388 points sempena The Big Big Giveaway

Ni pulak untuk Enrich miles




So far aku mmg berpuas hati dengan air miles collected dari Booking.com ni. Tak penah lagik miss.
Skang ni target nak penuhkan tabung Enrich sebab Enrich miles aku dah tinggal sket jer. Harapnya dapat la rembat seketul tiket pegi mana2 yg affordable nanti.
Untuk Big Points plak, point aku dah cukup utk rembat tiket long haul trip. Cumanya bajet nak berjalan je tarak cukup lagik nih *increment ahkak bila nak dapat ni T____T*

Oklah itu sahaja yg aku nak share kali ni. Semoga memberi manfaat sedikit sebanyak untuk kengkawan kaki travel.

4 comments:

  1. alamak....naper aku tak tahu pun....
    rugiiiiiiii

    ReplyDelete
  2. Allahu, noob sangat saya ni. Saya selalu juga guna booking.com tapi tak pernah tahu boleh collect AirAsia Big Points dengan Enrich Miles.

    ReplyDelete
  3. dah banyak kali pakai booking, awat baru tau... uwaaa...

    ReplyDelete
  4. eh serius laa, baru tahu bole collect big points dengan enrich miles ni..kita pun suka book guna booking.com atas sebab2 yang sama...nanti bole la guna link macam tu untuk book..

    ReplyDelete