Nuffnang Ads

November 17, 2015

Hokkaido Autumn 2015 : Day 5 - Mount Hakodate


Dari Kanemori warehouse, aku menapak hampir 1km untuk naik ke Mt.Hakodate ropeway station .. dah tu jalan nak naik ke situ mak aii mmg mencabar kaki betul ... aku jalan ikut Motomachi area yg mmg famous dengan jalan with slopes yg agak tinggi


Tu dia slopenye .. mmg killer lah

Keep climbing




Sampai2 je kat ropeway station, tengok queue yg panjang boleh tahan .. ramai sungguh tourist dari China ... kebetulan plak minggu aku pegi tu, China tengah cuti seminggu .. so mmg terpaksa la bersesak2 dengan diorang .. tapi seb baik kaunter utk beli tiket diorang dah separate antara group n individual ... tiket nak naik Mount Hakodate ni harga 1,200 yen return



Dah dapat tiket tu, aku lepak2 kejap .. tunggu group yg tengah queue panjang tu naik dulu, then baru aku join the crowd ... ropeway naik Mt.Hakodate ni lebih kurang mcm ropeway naik ke Mt.Moiwa aritu jugak .. mmg jenis yg boleh masuk ramai2 ... pastu gerak slow jer sampai aku boleh naik gayat

Sampai2 je kat Mt.Hakodate's observatory deck, makk kauu ramaiinye manusia ... nak amik gambar pun kene tunggu turn ... mmg ramai sangat org tak macam kat Mt.Moiwa ... it is claimed that view dari atas Mt.Hakodate ni antara nite view yg paling best kat Hokkaido




Manusia yg melimpah ruah kat atas ni

Macam2 aksi nak amik gambar

Aku singgah kejap kat souvenir shop sebelum turun ... sempat jugak la rembat fridge magnets and few other things untuk anak2 buah


Dari ropeway station, aku menapak lagik ke area Motomachi area .. kat situ banyak old churches and few other historic buildings ... nanti aku sambung kat dlm next entry ... to be continued

5 comments:

  1. Ngeri gak naik malam malam kan hahhahaa

    Mmmm ... ingatkan macam org mainland China tak suka sangat ngan Jepun nih ... ala ala rivalry zaman berzaman gitu ... tapi ramai gak !

    ReplyDelete
  2. masih awal autumn lagi ek..sebab x de warna keemasan lagi...

    ReplyDelete
  3. Baru tengok view Mt Hakodate ni kat Rasa Halal Hokkaido semalam..

    Cantiknya satu sebab kiri kanan yang curve tu laut...

    ReplyDelete