Nuffnang Ads

November 21, 2015

Hokkaido Autumn 2015 : Day 6 - Hakodate Morning Market



Day 6 - 10th October 2015

Harini pagi2 lagik aku dah bangun .. sebabnye dah pasang niat nak terjah Hakodate Morning Market sesambil nak carik breakfast kat situ ... aku turun hotel around 6:30am and menapak ke arah morning market .. lokasinya mmg setempek kat belakang hotel aku stay ni jer .. mengikut yg aku bace2 info, market ni bukak seawal 5am sampai late morning





Masa aku sampai, tak brape ramai org lagik ... market kat sini ade yg kat dalam building, ade yg kat luar2 tepi jalan ... aku pusing2 sesambil tengok seafood yg diorang jual ... macam2 ada tapi yg paling glemer adelah king crab .. macam2 jenis, macam2 harga ... of course idok la aku nak membeli ...








Selain kedai jual2 seafood, ade jugak kedai makan ... aku terjah masuk satu kedai yg agak kurang orang .. pastu order mackarel set dengan nasi ... harga 1,200 yen ... ikan die besar tapi agak masin pastu isi mmg fresh laa.. however i have to say this, ikan bakar kat Dongdaemun lagik sedap *matik la kene hencap*





Abis makan, aku sambung ronda2 lagik kat situ ... pastu ternampak satu kedai jual buah melon ... aku dah penah terbace ramai yg rekemen melon ni .. diorang dah slice siap2 buah ni letak kat depan kedai ... bile aku cakap aku nak beli satu slice, macik jaga kedai tu siap amik potong kecik buah melon tu pastu letak dlm pinggan and suh aku masuk makan kat dlm kedai ... ohh kena makan dlm kedai gak yer .. ingatkan boleh makan sesambil berjalan jer




Sedap jugak la melon ni... i was expecting it to be sweeter, mcm honeydew yg biasa makan kat mesia tu kan .. tapi yg ni macam manis tak manis gitu jer

Ade jugak kedai jual apple .. besar2 lak tu


Lepas makan, aku terus balik bilik ... kemas2 pastu terus checkout pukul 10am ... next stop, Onuma Quasi National Park

JR Hakodate dari kejauhan


No comments:

Post a Comment