Nuffnang Ads

April 08, 2019

Runcation Cameron Highlands - Day 2


Terjaga pukul 6pagi pastu terus cecepat pi shower room. Female dorm yg aku duduk tu ada 12 beds and haritu semua nya penuh. Tu tak masuk female occupants kat mixed dorm lagik. Kalau lambat mmg kene queue lah jawapnya.

Hostel yg aku duduk ni bagus jugak sebab ada surau. Walaupun surau kecik muat untuk 2 org saje, tapi ok lah kan. Pastu ironing place pun ada jugak. Pagi2 lagik ahkak dah mengiron tudung.

Bersiap lebih kurang then aku keluar amik angin pagi.





Melepak sekejap kat padang awam sesambil layan perasaan


Balik hostel pekena breakfast.


Pagi tu aku kene collect race kit kat Heritage Hotel. Mmg jenuh jugak la nak menapak pi heritage nun kat hujung sana.

Jalan nak ke Heritage hotel

Menarik design kedai ni



Cantik Heritage Hotel ni


Booths kat repc yg agak meriah

Ada koi pond dalam hotel. Gemuk2 ikan kat sini.




Perut dah kelaparan so early lunch kat kedai Rasa Sayang kat bawah hostel.


Petang tu running partner aku sampai so kitorang gi makan kat kedai Taman Apple lagik sekali.

Nasi himpit serunding strawberry

Pastu kitorang melepak santai sesambil beberapa kali lagi episode makan & ngeteh. Jenuh nak tunggu event start tengah malam nanti.


Untuk Camrun ni headlamp adalah mandatory

Running partner aku amik 21km so dia punya run flag off 1am. Aku punya start 2am. So weols gerak ke padang awam around 12am.

Flag off untuk 21km. Around 1000 org yg masuk 21km ni.

Dalam dok tunggu nak flag off untuk 10km,  tetiba hujan la pulak. Pergghhh sejuk dia mmg tak boleh tahan la. Nasib baik ada free flow tea + roti. Risau jugak kot2 hujan tak berenti, kang delay flag off plak. Nasib baik lah by 1:45am gitu hujan dah start reda.


Flag off 10km on time at 2am.Tak ramai yg masuk 10km ni, rasanya around 300 plus jer. Route mmg mendaki habis lah. Dah la sejuk gaban, bernafas siap kuar asap lagik wehhh. Jalan pulak ada part2 tu mmg gelap sesangat. Mmg patut la headlamp adalah mandatory item walaupun ada jugak runners yg tak bawak. Tak silap aku ada 3 water station untuk 10km ni. Tapikan bila lari dalam kesejukan ni, nak telan air pun tak lalu dah. Route Camrun 10km ni 5km mendaki pastu u-turn balik ke fl for another 5km. Part yg paling mental adalah bila ko masih lagik terhegeh2 nak naik ke u-turn punya point pastu ko selisih dengan org yg dah on da way turun. Hahahahah dalam hati rasa nak cecepat sampai kat tempat u-turn tapi kudrat ko hanya larat utk slow jog saje T___T

Kebaraian di Taman Sedia. Tq habang photographer for the pic.

Akhirnya ahkak berjaya tamatkan 10km run dalam kesejukan 18c. Timing adalah 1 jam 32 minit. Jadik la kan untuk slow runner kategory veteran ^_^


Amik medal + goodies pastu melepak kat area fl sesambil tunggu member aku sampai. 10 minutes later dah nampak kelibat member tu berlari dengan cerianya ke arah fl. Dah la dia start sejam awal dari aku, lari 21km plak tu, alih2 sampai 10 minit lepas aku sampai jer. Huhuhuh itulah bezanya org lari pace 7 dengan aku yg lari pace 9.

Dah settle member tu amik fin tee + goodies, masing2 melepek kat belakang khemah tempat amik fin tee sebab dah tak larat nak pi beratur amik air. Melepak situ tak lama pun sebab tetiba hujan balik. So weols terus gerak balik. Hajat dihati nak tunggu last runner sampai tak kesampaian sebab aku dah penat gila. Pastu dengan sejuk bagai. Kepala pun dah weng semacam. Dok pk nak baring jer nih. Sampai hostel terus mandi and zzzz.
End of day 2.

Amik gambar pun blur sebab menggigil kesejukan

1 comment:

  1. Wah! Cayalah... tahniah berjaya lari plus daki sampai ke atas... gigih sungguh... kalau kita dah semput...kikikiki... anyway cantik medal tu...

    ReplyDelete