Nuffnang Ads

November 15, 2019

SP Sentral Hotel, Sungai Petani


Aku stay kat hotel ni masa pi runcation ke Sg.Petani few months back. Hotel bajet tapi facility bagus and location pun kat tengah town Sg.Petani. Walking distance to stesen KTM, stesen bas, Dataran Jam Besar.

Hotel ni lobi kat tingkat satu. Kene amik lift kat ground floor untuk naik ke lobi. Sapa yg drive tu jgn risau sebab parking banyak kat tepi hotel ni.


Lift untuk naik ke lobi


Aku amik bilik double. RM80 pernite. Masa check-in, diorang mintak deposit RM50. Dapat bilik kat tingkat 2.


Dekat tingkat 2 ni pun ada lobi jugak

Double bed 







Bilik besar dan selesa walaupun tidak berkarpet. Yg penting bersih, katil & bantal best. Channel kat tv agak banyak. Water header berfungsi dengan baik. Cuma satu je la, bilik aku ni facing shoplots. Nak bersiap kene turunkan langsir kalo tak free show sajek. Tapi yg bestnya dapat tengok train sebab kat sebelah railway ketapi.

View dari tingkap bilik

Facility lain yg ada kat hotel ni pun agak bagus.

Sejadah ada disediakan

Setiap tingkat ada disediakan free flow snack & drinks 



Walaupun takde iron dalam bilik, diorang masih provide satu iron dekat setiap tingkat. Bonus point sangat ni.


Buffet breakfast ada disediakan kat dining hall kat tingkat 3.

Simple western breakfast

Overall, it's a good budget hotel. Dun expect much sebenarnya tapi turns out the hotel is ok sangat2. Berbaloi dengan harga yg dibayar. Insyaallah kalau aku repeat SP half marathon tahun depan, most probably aku akan stay kat sini jugak.

4 comments: