Nuffnang Ads

October 14, 2019

Runcation Utara : Day 2 - Malam di Hatyai

Abis makan, aku pusing2 kat area depan Lee Gardens. Mmg happening sungguh kawasan tu. Macam2 gerai ada.



Jumpa 7-11 , terus masuk. Perrrghhh masuk je terus bau ala2 mcm konbini kat korea sana. Nostalgic sangat wehh *i miss travel kat korea*

Saja masuk tengok harga. Ramai dok viralkan susu pisang Meiji & kopi Arabus. Sedap kata depa.


Kopi Arabus ni aku tak beli pun sebab mmg ada jual kat mesia.


Aku beli air pisang Meiji ni. Harga pun tak mahal so beli lah seketul utk try. Sekali hirup, terus rasa hampa. Jauhhhhhhhhhhhhhhhhhh sangat beza rasanya kalo nak compare dengan susu pisang banana uyu kat korea sana. Uhukssss i is kecewa sebab letak expectation too high T____T

Takyah layan kecewa sangat, jom kita pusing sesambil menjamu mata.




Macam biasalah kedai yg jual goreng2 ni semua nampak sangat nym nyum. Seb baik lah aku baru je abis makan so takde la rasa nak membeli lagik.














Rambang mata sangat tengok macam2 menda comel yg diorang jual kat sini. Nasib baik aku bawak duit ngam2 utk beli benda2 penting je.


Singgah beli eskrem kelapa. Aduhai ni pun satu jugak. Konon lah sedap kan, sekali bila makan, eskrem tu rasa sangat tasteless. Manis takde, lemak takde. Apo ntah rasanye. Fail sungguh kat tekak aku. Harap rupa je lawa.


Nah petai yg dah dikopek murah gile babas ni. 100baht utk sepeket tu. That's like RM13.80 saje. Cer tengok kat mesia petai 10 hinggit sepeket dapat brape bijik je kan. Ini kalo aku pi sana drive, mmg aku borong wat balik. Dapat layan sambal petai ngan udang sebulan *drooling*


Dalam dok pusing2 tu, aku jumpa satu kedai yg jual souvenirs bag2 kecik yg slightly murah dari the rest.


Kedai lain jual 100 baht sepeket, kedai ni jual 80 baht. Ok la jimat 20 baht. Dah lepas air mineral kecik 3 botol tu.


Last sekali aku jalan2 tepi lajuran kedai yg dekat Santisuk market. Carik cashews. Jalan punya jalan, jumpa kedai akak bertudung. Untuk cashew size medium, dia kasik harga 380 baht sekilo. Aku angkut 3 kilo. Aku beli yg size mcm dalam peket 2 dari kanan kat dlm gambar kat atas ni. Yg size besar tu dia kasi harga 400 baht.

Settle beli cashew, aku terus balik hostel. Tak larat dah nak jalan dengan bawak kacang 3kg ni ha.


End of day 2.

2 comments:

  1. Thanks to share your experience at Malam di Hatyai, the environment looking like UK
    very interested, lighting, brightening:)

    ReplyDelete
  2. cantik pic akak. Lepas rindu lama tak travel baca entry ni

    ReplyDelete