Nuffnang Ads

October 29, 2019

Runcation Utara : Day 3 - Jalan dan makan di Hatyai Part 1

Day 3 : 15/9/2019

Hari ni aku target nak bangun awal sebab konon2 nak gi makan dimsum. Tapi badan rasa sangat penat sbb tak cukup rest. Tak jadik lah nak bangun awal huhuhuh. Aku dengar adik sebelah katil aku ni pagi2 buta dah bersiap. Nak pegi mana tak tau lah.

Pagi tu aku keluar carik breakfast around 7am. Memula menapak ke Kelantan Restaurant tempat aku dinner semalam. Jenguk2 dimsum diorg tapi tak banyak choice so tak jadik makan kat situ. Menu lain ada tapi mcm takde selera plak.


Next aku pi jenguk kedai Salma. Penuh!!! Nak selit sorang customer pun dah tak boleh dah.


Intai kat restoran Hamid. Pun sama. Kastemer siap kene nunggu kat luar kedai. 


Ok ahkak dah sedikit emo. I is lapar okeh.


Patah balik ke depan Lee Gardens sesambil cuci mata tengok gerai jualan kat situ. And then ternampak ada booth jual makanan kat seberang sana.


Dari jauh dah nampak tanda halal tu. Aku pun ape lagik, moh kita tengok ape yg boleh dimakan.


Waaaaa banyak jugak option halal food kat sini. Aku terus order pad thai. Harga 90baht.


Tunggu tak lama mana, dah siap pad thai aku.


First time try pad thai kat Hatyai ni and ternyata sangat sedap. Aku bagi 10 bintang untuk pad thai kat sini. Mmg kene dengan taste aku.

Abis makan, ronda2 dulu kat area Lee Gardens.




Dah kenyang ni rasa mcm nak baring je. So jom lah kita balik hostel sambung tido huhuuhu.

Terjumpa kedai muslim food lagik 

Tanglung besar semalam dah tinggal rangka 

Kedai halal kat deretan kedai depan hostel tapi tak tau bila bukak

4 comments: