Nuffnang Ads

October 27, 2015

Hokkaido Autumn 2015 : Day 2 - To Wakkanai



Last entry untuk second day kat Hokkaido ... plan aku seterusnye dari Noboribetsu terus ke Wakkanai .. plan asal nak amik train yg petang sikit dari Noboribetsu so that aku tak payah nak tunggu lama2 kat Sapporo station tapi .. tapi sebab takde tiket, so aku pun amik la tiket ke Sapporo pukul 14:48, sampai kat Sapporo station around 4 pm .. tapi train aku ke Wakkanai pukul 5:49pm .. so mmg lame la aku dok berwindow shopping kat dlm Sapporo station tu .. nak balik hostel dah malas sebab nanti banyak kene menapak ...


Train dari Noboribetsu ke Sapporo ... kepala train nampak agak futuristic

View yg menarik dari dalam train

Tiket to Wakkanai .. this alone cost about 10,000 yen ++  kalau beli tiket asing2

Train tak penuh

Legroom luas 

Train ke Wakkanai ni ntah cemane boleh delay plak .. lebey dari 10 minit delay .. pastu nak gerak pun lambat jugak ... dah la long distance journey nih .. kul brape plak nak sampai ke Wakkanai  :<

Peneman dalam train

Train gerak, aku layan movie sekejap ... tak lame lepas tu terus zzzz ... sedar2 dah nak dekat pukul 10 .. time tu tak tau la kat dlm hutan mane sebabnye pocket wifi takde signal langsung ... nak berinternet pun tak dapat so continue tengok movie .. patutnye kul 11pm gitu dah sampai Wakkanai Station .. tapi sebab delay tadik, pastu train mcm slow jer .. last2 kul 11:40pm gitu baru sampai .. aku dah berdebar2 dah ni takut sampai lebih dari kul 12 midnite, nanti tak pasal2 hotel reservation kene kensel plak ... seb baik sampai b4 that ... pastu hotel yg aku duduk tu mmg dekat sesangat dengan train station .. check-in process pun kejap jer ... org hotel tu siap kasik info pasal free onsen kat dlm hotel tu .. open until 5am tak silap aku .. tapi ehh idok la aku nak beronsen segala ... kepala pk nak tido jer nih .. dah dapat kunci, terus masuk bilik .. tengok2 jam time tu dah pukul 11:55pm

Lepas mandi manda segala, konon2 nak tido terus .. tapi bile dah jumpe wifi, mmg mate terus segar ... aku rase around 2am jugak kot baru aku start tarik selimut

Single room in Dormy Inn, Wakkanai

End of day 2.

2 comments: