And this time, diorang kenselkan plak first class coach which i was supposed to be in it and gantikan dengan normal sleeper coach ... i dun have much complaint about the sleeper coach sebab aku suka je coach tempat tido tu... tapi yg aku nak komplen is kali ni information sangat tak lengkap given to the passenger ... kisah berlaku bulan Feb haritu .. aku nak balik kg, turun kat Pasir Mas .. pastu aku dah lame bercita2 nak merase naik first class coach ni kan.. nampak kat gambar mcm best ... kebetulan seat masih available, so aku pun beli dengan tak pk panjang ... mcm berbaloi la jugak kan 14 hours journey naik first class ... bile lagik nak merase kan ... okeh came the travel day, tengah2 aku dok tunggu nak naik train kat KL sentral tu, tetiba je ade announcement ckp first class train terpaksa dikenselkan dari trip yg aku nak naik tu due to mechanical difficulties ... and passenger akan ditukar ke normal sleeper coach .. sape yg tak nak proceed, boleh mintak full refund kat kaunter KTMB kat KL sentral tu... sape2 yg nak proceed, boleh mintak refund bile dah sampai dekat station yg nak turun nanti ... aku pun proceed jer la sebab balik kg semata2 parents aku wat kenduri kendara ... sampai kat Pasir Mas, terus aku isi refund form segala and pacik yg jaga kaunter tu cakap diorang akan refund within 2 months ... orait.. noted pacik ... pejam celik pejam celik, 2 bulan sudah lepas, refundnye tak nampak kelibat lagik ... aku pun hantar email kat KTMB bertanye pasal refund ni, and korang tau tak ape yg diorang reply ??? Diorang kate it will take them 6 months to refund back my money !!! 6 MONTHS???? Weeiii kejadahnye sampai setengah tahun nak refund nih?? Alasan dorang sebab aku beli pakai credit card ... banyak process nak kene go throughhh... ampehhh sangat kannn.... dulu aku pakai debit card, ingatkan refund delayed due to that... so that's why aku pakai cc plak kali nih.. alih2 camni plak cerita ... hadeiii KTMB please laa... tolong la buat sesuatu dengan korang punye after sales service nih... customer satisfaction tu penting wooo..cemane la korang buat bisnes berpuluh2 tahun tapi service masih ditahap lame nihh... skang semua dah dihujung jari, please la jgn buat alasan mcm kite masih in the 90's
Walaupun kecewa tak dapat merase first class, tapi berselera je aku dinner kfc dlm train
Sungai kelantan rasenye ni... luas semacam jer
pernah naik keretapi, coach tidur tu tapi pening... punya la jakun. pernah jugak naik yang transit tu, dari padang tengku ke kuala krai kena berdiri... aishhhh macam2 pengalaman dah dapat
ReplyDeletedari padang tengku ke kuala krai berdiri??? hadehh kalau drive naik keta pun dah rase lame.. apetah lagik naik train
Deleteoh tak patut betul... lama dah tak naik ketapi ^^
ReplyDeleteme mmg suka naik train ... every year mesti ade train trip pi mane2 ...
DeleteHmm...kang aku compare ngan negara ini, negara itu. Orang kata xsedar diri. Tapi memang hampa lah kalau servis macam ni. Noktah.
ReplyDeletekalau kite tak compare ngan negara lain, selagi tu la servis di takuk lame ... oh malaysiaku
DeleteYg first class tu kerusi ker cabin? Aku teringin nak naik yg kabin....
ReplyDeleteNak refund pun 6 bln? Mmg ktmb betul lah...
First class cabin ... tapi skang dah kluar notis kat website KTMB semua first class cabin diberhentikan buat sementara waktu ...
DeleteBerapa byk yg nk d refund tu sampai ambil masa 6 bulan..gila ke haper..opsss..emosi pulak...kalau mcm ni lah servis dorang..hai. tak lama lah tu
ReplyDeletemmg tak masuk akal sangat kan.. padahal nak mintak refund RM53 je pun .. haisshh... mmg tensen laa... tapi me suka naik train ... tu yg tak serik2
DeleteTak sangka plak sampai amik masa 6 bulan just for them to process all the refund. Teruk sangat dah SOP nya! Ni dah mcm zaman batu punya system dah.
ReplyDeletemmg sangat teruk... sape2 yg keje KTMB kalau terbace luahan hati aku nih, tolong la suggest something yg bernas sket kat your top management yer ...
Delete